چگونه هک نشویم
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

هکر: اصطلاحا به فرد یا دسته ای گفته میشود که توانایی رخنه به سیستم ها دیتابیس ها و اکثرا رجیستری های قربانی دارند! هکر ها در جهان امروزی دارای وجه ی قابل ستایشی از نظر مردم هستند. هکر ها معمولا با نفوذ به سایت ها و عوض کردن صورت سایت یا همانdefaceکردن اعمال هک میکنند!

 

چگونه هک نشویم:

راه های نفوذ هکر ها بسیار فراوان و معمولا منحصر به فرد هستند! پساز نام بردن آنها معذورم، اما موارد کلی بیان میشوند:

1-    تروجان (Trojan): نام اصلی تروجان برگرفته از داستان یکی از پادشهان رومی است! که فیلمی با نام تروا هم از آن منتشر شد! در این فیلم قهرمان داستان یعنی آشیل در برابر قلعی ضد نفوذ قرار میگیره، پس تصمیم به صلح میگیره و اسب چوبیه بزرگی را به عنوان هدیه به پادشاه میده، بله درسته شب هنگام خودش و یارانش از اون اسب بیرون میان و قلعه را تسخیر میکنند!

تروجان نیز به همین صورت عمل میکنه، به عنوان یک نرم افزار مفید دانلود میکنید ولی در اصل با یک نرم افذار مخرب بایند ( چسبیده ) شده!

نحوه کار: تروجان ها پسورد های مورد نظر رو از رجیستری ویندوز دزدیده و به مقصد ارسال میکنند!

جلوگیری: اولین و بهترین راه درست دانلود کردنه! یعنی برنامرو فقط از سایت خودش دانلود کنیم، دومین راه ذخیره نکردن پسورد بر روی کامپیوتره! مثلا اگه با یاهو مسنجر آنلاین میشید تیکsave passwordرو نزنید با نیمباز یا حتی در مرورگر هاتون هم به همین نحو باشه!

 

2-    کیلاگرها: این موجودات خطرناک به نوبه خودشون از تروجانها هم خطر ناکتر هستند

نحوه کار: کیلاگر هر کلید زده شده توسط کیبورد شمارو ذخیره میکنه و اون رو به مقصد میفرسته!

جلوگیری: اولین و بهترین راه درست دانلود کردنه! یعنی برنامرو فقط از سایت خودش دانلود کنیم، دومین راه اینکه همین الان مراحل زیر رو دنبال کنید!

در منوی استارد به دنبال برنامهRunبگردید، سپس متنMsconfigرو در استارت تایپ کنید وEnterبزنید! این مسیر برای پاکسازی تروجان هم کاربرد دارد.

در پنجر باز شده بهstart upبرید، اینجا تمامی برنامه هایی که موقع بالا اومدن کامپیوتر بهشون بر میخوریم وجود داره! هر برنامه مشکوک یا غیر ضروری دیدید تیکش رو بردارید سپسOKکنید.

راه بعد اگر میخواهید پسوردی را وارد کنید و هنوز از آنتی کیلاگ بودن کامپیوتر مطمئن نیستید میتونید با رفت به منوی استارت و سپسAll Programsو بعد از اونAccessoriesو سپسAccessibilityبرنامهOn-Screen Keyboardرو اجرا کنید و دیگه نگران کیلاگر نباشید!

 

3-    سایتها با محتویات غیر مجاز: این سایتها با کد نویسی خود سعی در دزدیدن پسورد و اطلاعات شما دارند! که معمولا با نصب یک ویروس کش و فایروال خوب هم میشه از این خطر گریخت و هم نفوذهایی که از طریقIPشما میشه رو دشوار کرد.

4-    انتخواب پسورد مناسب: پسورد شما باید حداقل دارای 8 کاراکتر باشد. کاراکترهای از جمله حروف بزرگ و کوچک و عدد و سیمبولهای مجاز! من یه نمونه پسورد برای شما مثال میزنم!

pEy)v(4an

این یه پسورد نسبتا قوی هست!

 

در آخر هم لازم هست که بگم: هک کردن سایتها یا کاربرای بیگناه کاره پسندیده ای نیست! اگه علمی دارید از اون در راه مناسب بهره ببرید! سایتهایی که با هزار و یک امید و آرزو بنا شده اند رو بخاطر معروفیت به باد ندیم. سایتی که حتی یک بار هک شه از لحاظ محبوبیت و مورد اعتماد بودن دیگه اون سایت قبلی نیست. بیاید درست زندگی کنیم!

 

امیدوارم کمکی کرده باشم

 

منتظر نظراتتون هستم

 

milad2008@nimbuzz.com

 

www.bax-buzz.lxb.com

 

کپی با ذکر منبع بلا مانع است!

 

به اشتراک بذارید


AxGiG,عکس گیگ پایگاه آپلود عکس ویژه وبلاگنویسان

:: موضوعات مرتبط: , آموزش , ,
:: بازدید از این مطلب : 1037
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : afshin
ت : دو شنبه 26 خرداد 1393
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی